Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános Szerződési Feltételek

PRANAROM - ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. BEVEZETÉS

Kérjük, hogy amennyiben vásárlója kíván lenni az Aroma Natura Kft. által értékesített termékeknek az általa üzemeltett webáruházban, abban az esetben figyelmesen olvassa el a jelen általános szerződési feltételeinket. Kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásunkat, azaz vásároljon terméket webáruházunkban amennyiben a jelen általános szerződési feltételekben foglaltakkal egyetért, és azokat magára kötelező érvényűnek tekinti.

A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: "ÁSZF") a www.pranarom.hu weboldalon (a továbbiakban: "Weboldal" vagy "Webáruház") az Aroma Natura Kft. (a továbbiakban: "Eladó") által végzett termékértékesítésre vonatkoznak, és az Eladó és a Webáruházban vásárlók (a továbbiakban: "Ön" vagy "Vevő(k)") közötti jogviszony feltételeit határozzák meg. Az Üzletben illetve a Webáruházból illetve a Weboldalon keresztül az ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett lehet vásárolni. A Vevő a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja. Az Eladó a jogszabályok adta legszélesebb körben kizár minden felelősséget a www.pranarom.hu weboldal használói, illetve harmadik személyek által a Webáruházban való vásárlás során tanúsított magatartásért. A Vevő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, így különösen a Webáruház használata során az Eladó termékéhez kapcsolódó, a Webáruház által tárolt hozzászólásaiban kifejtett véleményéért is. A Webáruházból történő vásárlással Vevő elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a Vevő és az Eladó között létrejövő adásvételi szerződés részét képezi. Abban az esetben, ha a Vevő bármilyen formában megsérti a jelen ÁSZF-ben foglalt szabályokat, akkor az Eladó érvénytelennek nyilváníthatja a Vevő vásárlását.

Az ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a jogszabályok keretei között jogosult egyoldalúan módosítani. Az ÁSZF esetleges módosítása a Weboldalon történő megjelenéstől hatályos. Az esetleges módosítások az addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat az Eladó nem iktatja, azok a későbbiekben papír alapon nem előhívhatók, nem hozzáférhetők.

Az Eladó vonatkozásában nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex, az Eladó semmilyen magatartási kódexnek nem veti alá magát.

Az Eladó adatai:

Eladó az Aroma Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (székhely: 2092 Budakeszi, Kalmár utca 69.; adószám: 24949576-2-13; cégjegyzékszám: 13-09-218238; cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága).

Eladó elérhetősége, a vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@pranarom.hu, telefonszáma: +36 30 733 03 55, +36 30 506 1663

A tárhely-szolgáltató adatai: www.domaincenter.hu

A tárhely-szolgáltató székhelye: 6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5., e-mail címe: mediacenter@mediacenter.hu

Eladó fenntartja a jogot, hogy a Webáruház egészét bármikor, előzetes figyelmeztetés nélkül megszüntesse, amely esetben a jelen ÁSZF automatikusan megszűnik.

 

2. A megvásárolható termékek körének és lényeges tulajdonságaiknak meghatározása

 

Eladó a www.pranarom.hu weboldalon megtalálható internetes katalógusában teszi közzé megvásárolható termékeit (a továbbiakban: termék) és azoknak a lényeges tulajdonságait.

Fontos tudnivalók Vevő részére:

• A mellékelt tájékoztatót figyelmesen olvassa el!

• Használat előtt végezzen bőrpróbát!

• Az illóolajat soha ne használja hígítatlanul a bőrén! Hígítatlanul kizárólag szakképzett aromaterapeuta javaslatára használja.

• Szembe vagy nyálkahártyára ne kerüljön!

• Csak külső használatra!

• Magas vagy alacsony vérnyomás, epilepszia esetén kérje ki szakképzett aromaterapeuta véleményét.

• Várandósság, szoptatás alatt kérje ki szakképzett aromaterapeuta véleményét.

• 3 éves kor alatti kisgyermekeknél kérje ki szakképzett aromaterapeuta véleményét.

• Gyermekek elől gondosan zárja el!

• Tárolás: fénytől védett, száraz, hűvös helyen, eredeti csomagolásban. Az illóolajok alkalmazását illetően kérje ki szakképzett aromaterapeuta tanácsát!

 

Az Eladó a Webáruházban megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást. A Weboldalon eladásra kínált termékek bemutatására használt képek nem illusztrációk, azok a termékek valós képei, de eltérhetnek a valódi megjelenéstől, tekintettel arra, hogy ez – a fényképek, illetve színek tekintetében – függ a használt webböngésző és monitor beállításától.

A Vevő tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy a termékek minőségében és fő tulajdonságokban megegyeznek a Weboldalon az adott típusú termékhez kapcsolódó fényképen és részletes leírásban szereplő termékkel, azzal, hogy a termék a fenti okból színében, kisebb részleteiben a Weboldalon szereplő fényképtől eltérhet.

 

3. A termékek megrendelésének folyamata

Az online Webáruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon és feltételek szerint. Eladó egyéb úton, így személyesen, telefonon, telefaxon, levélben stb. megküldött ajánlatot, megrendelést nem fogad el.

A létrejövő adásvételi szerződések nyelve magyar, nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, ezért azokat az Eladó nem iktatja, és utóbb nem hozzáférhetőek.

A)      Regisztráció

A vásárláshoz Eladó regisztrációjára nincs szükség.

B)      Vásárláshoz szükséges adatok megadása

Eladó adatait minden ajánlat (a továbbiakban: megrendelés) esetében köteles megadni. A megrendeléshez Vevő köteles valamennyi kötelezőnek megjelölt mezőt pontosan és maradéktalanul kitölteni.

Vevő személyes adatait Eladó bizalmasan kezeli, azokat csak és kizárólag a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Ez alól kivételt jelentenek azon alvállalkozóknak szükségesen megadott adatok, melyek nélkül a megrendelés teljesítése nem kivitelezhető, például a postának, futárszolgálatnak átadott kiszállításhoz szükséges információk.

A megrendelés során a következő személyes adatok megadására van lehetőség:

  • Név
  • E-mail
  • Telefonszám
  • Szállítási cím
  • Számlázási cím, ha eltér a szállítási címtől vagy GLS Csomagpont vagy Csomagautomata szolgáltatást vesz igénybe a Vevő

A Vevő kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy az Eladó a Vevő által hibásan megadott adatok következtében a Vevőnél esetlegesen felmerülő többletköltségekért, illetve károkért nem vállal felelősségét, továbbá lemond miden ebből adódó igényéről (beleértve a következmény károkat is).

A Vevő kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy általa hibásan megadott adatok következtében az Eladónál felmerülő többletköltségekért, illetve károkért a Vevő felelősséggel tartozik. Az Eladó semmilyen formában nem vállal felelősséget a Vevő által helytelenül megadott adatokból eredendő téves vagy hibás teljesítésért.

A megrendelt termékekre vonatkozóan az adásvételi szerződés az Eladó és a Vevő között a Vevő által a fentiek szerint kitöltött megrendelésben meghatározott adatokkal és az ÁSZF szerinti feltételekkel jön létre. Emiatt nagyon fontos, hogy a megrendelési folyamat során az adatok pontosan kerüljenek megadásra.

Az Eladó a Vevő pontatlan adatbevitele alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti, és megakadályozhatja a szerződés létrejöttét illetve teljesítését.

Amennyiben a megrendelés elküldését követően valamely személyes adatában változás következik be, ezt Vevő mailben jelezheti az Eladó felé, amelyek átvezetéséért, és a megrendelés új adatok szerinti teljesítésért az Eladó felelősséget nem vállal.

Vevő lehet:

  • cselekvőképességében nem korlátozott, nagykorú természetes személy;
  • jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdálkodó szervezet, mely esetben a nevében eljáró személy szavatolja, hogy jogosult az adott szervezet képviseletére.

C)      Kívánságlista készítése

Vevő kedvenc, később megvásárolni kívánt, vagy bármilyen okból kijelölni kívánt termékeit a “szív” gombra kattintva felteheti a kívánságlistájára. A kívánságlista nem jelent vásárlási kötelezettséget, onnan bármely termék bármikor törölhető. A kívánságlistáról később bármikor kosárba tehetőek a kiválasztott termékek. A kívánságlistára került termékek vásárlás időpontjában történő rendelkezésére állásáért Eladó nem felel.

D)      Kosár használata

A megvásárolni kívánt termékeket Vevő a kosárba helyezheti, ez a “Kosár” gombra/képre történő kattintással lehetséges.

E)       Megrendelés összeállítása

Automatikusan 1 db termék kerül a kosárba, ha ennél többet szeretne Vevő egy-egy termékből vásárolni, akkor a kosáron belül a termék mellett át kell írni a számot a kívánt mennyiségre. Ugyanígy kell eljárni, ha a termék darabszámát Vevő csökkenteni szeretné. A terméknél feltüntetett ár nem tartalmazza a szállítási költséget, azt Vevő a megrendelés megtételének folyamatában választhatja ki.

F)       Adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja

A “Pénztár” gombra/képre történő kattintással Vevő ellenőrizheti a kosárban lévő termékek adatait, illetve lehetősége van a mennyiség megváltoztatására is. Ha Vevő a folyamat során meggondolja magát, vagy csak véletlenül tett be egy terméket a kosárba, ugyanitt lehetősége van a kosárból való kivételre is, a “Termék eltávolítása” gombra történő kattintással.

G)      Megrendelés elküldése

Amennyiben Vevő a vásárlás mellett dönt, a “Pénztár” gombra/képre kell kattintani. A következő lépés a fizetési és szállítási mód kiválasztása. Ezek után adhatja meg Vevő a személyes adatait, – amennyiben kívánja – számlázási, valamint – amennyiben szükséges – szállítási címét. Amennyiben a szállítási cím megegyezik a számlázási címmel, a jelölő négyzet megjelölésével a rendszer automatikusan átmásolja az adatokat. A sikeres kézbesítéshez szükséges, hogy a megadott szállítási címen pontosan beazonosítható legyen, milyen néven kit kell keresni a csomaggal.

H)      Megrendelés visszaigazolása

Eladó köteles a Vevő megrendelését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül a Vevőhöz nem érkezik meg, úgy a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak. A szerződés a visszaigazolás Vevő részére történő megérkezésével jön létre.

Amennyiben a Vevő helytelenül töltötte ki a megrendelésnél kért adatait, úgy az Eladó a megrendelést sem visszaigazolni, sem teljesíteni nem tudja. A megrendelés nem helyes kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért felelősséget az Eladó nem vállal.

 

4. A termékek ára és a fizetés módja

A termékek aktuális (ÁFÁ-t tartalmazó) bruttó árát a honlapon található érvényes termékkatalógus tartalmazza.

A termékek ára a szállítás díját nem tartalmazza. A felmerülő szállítási költség a Vevőt terheli, ennek összege a választott szállítási mód függvényében változik.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Eladó teljeskörűen tájékoztatja a Vevőket a weboldalon, feltüntetve az akció időtartamáról.

Akciós ár esetén Eladó megjelöli továbbá a korábbi, Eladó által az árcsökkentést megelőzően, legalább 30 napig alkalmazott árat. Ha az árcsökkentés mértéke fokozatosan növekszik, akkor a korábbi ár az árcsökkentés első alkalmazása előtti, az árcsökkentés nélküli ár. Ezek a szabályok nem vonatkoznak a romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékekre. Ha a termék harminc napnál rövidebb ideje van forgalomban, a korábbi ár az Eladó által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző tizenöt nap.

Amennyiben Eladó a tőle elvárható gondos eljárás ellenére is hibás vételárat tüntet fel, különösen, ha az nyilvánvalóan téves (pl.: a termék általánosan elfogadott piaci árától nagymértékben eltérő ár, vagy egy esetleges rendszerhiba, 0 Ft, vagy 1 Ft kerül árként feltüntetésre), akkor Eladó nem köteles a terméket a hibásan megjelölt áron értékesíteni. Ebben az esetben Eladó felajánlja a tényleges áron történő értékesítést és amennyiben Vevő azt nem fogadja el, a megrendelés törlésével elállhat a vásárlástól.

Megrendeléskor a Vevő a következő fizetési módok közül választhat:

  • Banki előre utalás (Aroma Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 10103788-75490700-01005000, a megrendelést követő 7 napon belül)
  • Paypal
  • Utánvétel

Eladó a Webáruházban közzétett árak változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép életbe. Ez egyben azt is jelenti, hogy a rendszer a Kosár értékét mindig az aktuális árakkal számolja. Az árak módosítása a már megrendelt és visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja.

A vételár teljes kifizetéséig az Eladó az átadott termék tekintetében fennálló tulajdonjogát fenntartja. A termék tulajdonjoga a vételárnak az Eladó számláján történő jóváírásával száll át a Vevőre.

 

5.A termékek kiszállítása

A) Szállítási határidő

Az Eladó által vállalt átlagos teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Magyarországon kívüli címre az Eladó a termékek szállítását nem vállalja.

A termék kiszállításának megkezdéséről e-mail értesítést kap a Vevő.

A visszaigazolásban megadott szállítási határidő tájékoztató jellegű, az Eladónak a szerződés teljesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:220.§ (1) bekezdése értelmében 30 nap áll rendelkezésére.

Vevő a kiválasztott és megrendelt termékeket a megrendelésben megjelölt helyen köteles átvenni.

Szállítási költségen minden olyan költség értendő, amely az Eladó telephelye és a Vevő által megadott szállítási cím közötti kiszállítás kapcsán felmerül.

 

B) Szállítási módok

Vevő a megrendelés feladásakor kiválaszthatja a szállítási módot. A szállítás költségeit a Vevő köteles az Eladó részére megtéríteni.

Ha a vásárlás bruttó értéke meghaladja a honlapon közölt aktuális értéket (Fizetési és szállítási feltételek menüpont), akkor a házhozszállítás díjmentes. A díjmentesség feltétele jelenleg fogyasztónak minősülő vásárlók esetében minimum 19.500,- Ft, jogi személynek minősülő viszonteladók esetében minimum 65.000,-Ft rendelési összeg.

Szállítási módok:

  • házhozszállítás (GLS)
  • GLS csomagpont

Házhoz kézbesítés: A futárszolgálat a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, a futárszolgálat a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, a futárszolgálat egyeztet a kézbesítési kísérlet idejéről a címzettel. A következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését.

Amennyiben a megrendelt termékek átvétele a Vevőnek felróható okból hiúsul meg, az Eladó jogosult a szerződéstől elállni, és Vevő köteles az Eladónak a meghiúsult kézbesítéssel kapcsolatos minden költségét és kárát megtéríteni. Ebben az esetben Eladó a küldemény visszaérkezéstől számított 30 napon belül Vevő részére a vételár megfizetésének módjával azonos módon visszafizeti a vételárat csökkentve a kiszállítás és visszaszállítás díjával. Erről Eladó Vevőt e-mailben értesíti. Amennyiben olyan rendelés érkezett vissza, amelynek szállítása a rendelési összeg nagysága miatt díjmentes lett volna, Eladó ebben az esetben is jogosult a kiszállítási és visszaszállítási díj levonására, és a vételár csökkentett összegének a visszautalására.

Amennyiben a Vevő téves vagy hibás szállítási címet ad meg a megrendelésben, és így a kézbesítés lehetetlen, úgy a teljesítés elmaradásáért az Eladó nem tartozik felelősséggel. Ebben az esetben az Eladó a szállítás meghiúsulásáról való értesülést követő 5 munkanapon belül e-mailben értesíti az érintett Vevőt erről a tényről, és felhívja arra, hogy adja meg a helyes szállítási címet. Amennyiben a Vevő kéri a termék ismételt szállítását a megadott helyes címre, úgy a szállítási költség a Vevőt terheli. Amennyiben a Vevő a helyes szállítási címet nem adja meg, a szerződés megszűnik, és a téves szállítási cím megadásából eredő szállítási költség a Vevőt terheli.

A házhozszállítás árai itt megtekinthetőek: www.aromaforyou.hu/fizetési és szállítási feltételek menüpont alatt.

C) Termékek ellenőrzése

A Vevő a megrendelt termék átvételekor köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson vagy a terméken, jegyzőkönyv felvételét kérheti a futártól, ugyanis a termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, amely azt jelenti, hogy az átvételt követően a Vevő kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után az Eladónak nem áll módjában utólagos mennyiségi és minőségi reklamációt elfogadni.

Az Eladónak a megrendelt termékeknek a futártól történő átvételét követően nem áll módjában a Vevő olyan hibás teljesítésre vonatkozó kellékszavatossági igényét elfogadni, amelyet a Vevő a megrendelt termékeknek az átvételkor történő megtekintésével észrevett, vagy kellő gondossággal eljárva észre kellett volna vennie.

A termék tekintetében fennálló kárveszély a terméknek a Vevő vagy az átvételre jogosult egyéb személy részére történő átadásával száll át a Vevőre.

 

6. Affiliate rendszer

Azok a jogi személy vásárlóink, akik a termékeket tovább értékesítési céllal vásárolják, kuponkódot kapnak. A kuponkód 10 % kedvezményre jogosít, amely természetes személyeknek átadható. Amennyiben a viszonteladó a kuponkódját fogyasztónak minősülő vásárlónak átadja, úgy az adott fogyasztónak minősülő vásárló is kedvezményesen tud vásárolni a webáruházból. A kuponkóddal vásárló fogyasztó vásárlásából viszonteladó 5% visszatérítést kap, amelyet további termékek megvásárlására tud fordítani.

 

7. Elállási/Felmondási jog

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján a fogyasztónak minősülő Vevőt megillető elállási/felmondási jog.

A Ptk. 8:1.§ 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

A fogyasztónak minősülő Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a fogyasztónak minősülő Vevő jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő és számítása:

  • termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
  • több termék adásvételekor, ha az egyes termék szolgáltatása eltérő időpontban történik, attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utoljára szolgáltatott terméket átveszi;
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén, attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utoljára szolgáltatott tételt vagy darabot átveszi;
  • termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket;
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolható.

 

A fentiek nem érintik a fogyasztónak minősülő Vevő azon jogát, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a Vevő tett ajánlatot, a Vevőt a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Ha Vevő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: (név: Aroma Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., levelezési cím: 2092 Budakeszi, Kalmár utca 69., elektronikus levelezési cím: info@pranarom.hu, telefonszám: +36 30 733 03 55, +36 30 506 1663).

Ebből a célból felhasználhatja a lenti elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/ felmondási nyilatkozatát.

Vevő nem gyakorolhatja elállási/felmondási jogát:

  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban, ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a Vevő számára, csak akkor, ha a teljesítés a Vevő kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a Vevő általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint Eladó maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vevő személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 29. § (1) bekezdés e) pontja alapján a fogyasztót nem illeti meg elállási jog olyan zárt csomagolású áru (azon illóolajok, növényi olajok, aromavizek, kozmetikai termékek) tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

 

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Vevő eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Eladó visszatéríti a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vevő az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.), illetve a Vevő nem magyarországi banknál vezetett bankszámlájára történő vételár visszautalással felmerülő tranzakciós stb. költséget vagy banki készpénzbefizetés költségét.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Eladó, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

Felhívjuk a figyelmet, hogy bankkártyás, illetve előre utalásos fizetés esetén minden esetben a fizetéskor megadott bankszámlára utaljuk vissza a visszáru összeget. Készpénz visszafizetésére nincs lehetőség.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatja Eladó, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Vevő kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Vevő köteles Eladónak (Aroma Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., 2092 Budakeszi, Kalmár utca 69.) a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha Vevő a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Vevő viseli, az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Vevőt semmilyen más költség nem terheli.

A Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Ha Vevő kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Vevő köteles megtéríteni Eladónak a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatéríti Eladó a Vevő által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általa nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

 

Elállási nyilatkozat minta

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Aroma Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., székhely: 2092 Budakeszi, Kalmár utca 69., elektronikus levelezési cím: info@pranarom.hu

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt

 

 

8. Jótállás, kellékszavatosság és termékszavatosság

 

  1. Kellékszavatosság

A Vevő az Aroma Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a Vevő a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a vállalkozás nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő kötelessége.

Tekintettel arra, hogy jelen Webáruházban ingó dolognak minősülő áru adásvétele történik, így a Vevő a hibát a kötelezett költségére nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vevő akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Vevő közölte a hibát a vállalkozással. Vevőnek az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania. A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl a kellékszavatossági jogok már nem érvényesíthetőek. Használt dolog esetén ez a határidő az Aroma Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. ajánlatában meghatározott idő, de legalább egy év.

A teljesítéstől számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy az árut az Aroma Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. nyújtotta, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított 12 hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Szolgáltatás esetén ez az időszak 6 hónap.

  1. Termékszavatosság

A fogyasztónak minősülő Vevő az ingó dolog (termék) hibája esetén – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a fogyasztónak minősülő Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a fogyasztónak minősülő Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igény kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolható. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

  1. Jótállás

A villamos energiával működtetett eszközök (pl. diffúzorok, párologtatók) hibás teljesítése esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a fogyasztónak minősülő Vevő esetében az Aroma Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. jótállásra köteles.

A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztónak minősülő Vevő a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a termék Vevő részére történő átadásának napján kezdődik.

A fogyasztónak minősülő Vevő a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.

A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztónak minősülő Vevő eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztónak minősülő Vevő részére visszatéríteni.

Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztónak minősülő Vevő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztónak minősülő Vevő részére visszatéríteni.

 

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztónak minősülő Vevő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés, rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, a fogyasztó általi nem megfelelő saját szállítás, helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Vevőt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

9. Felelősség

A Webáruház üzemeltetése keretében Eladó nem felel ez ellenőrzési körén kívüli eső okból keletkezett üzemeltetési hibákért és ezek következményeiért, amelyek a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény miatt következtek be és Eladótól nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa, ilyen lehet például az internet szolgáltató szolgáltatásában bekövetkezett technikai meghibásodás vagy kimaradás, az internet szolgáltató leállása, mások által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok, Vevő számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodása, vagy Vevő internet csatlakozásának megszakadása.

Eladó minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Webáruházban megjelenő adatok (termékek ára, leírása, árukészlet, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek, azonban a feltüntetett adatok hibátlanságát garantálni nem tudja.

A Webáruház használata során – beleértve a bankkártyás fizetést is – történő adatközlés hiányosságaiért, illetve a hibásan megadott adatokból adódó bármilyen következményért az Eladó felelősséget nem vállal.

Az Eladó nem vállal felelősséget a Weboldal ideiglenes letölthetetlenségéből, egyéb hibáiból, az azon szereplő elírásokból, elütésekből, vagy a Weboldal ideiglenes elérhetetlenségéből eredő károkért, valamint a Weboldalon található információik felhasználásával, továbbadásával okozott károkért, és nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalhoz való csatlakozás miatt következett be. Továbbá, az Eladó nem vállal felelősséget a vevői adatoknak a Vevő szándékos vagy gondatlan magatartásából bekövetkező, a Vevő tudtával vagy tudta nélküli illetéktelen használatából eredő károkért.

A termékek a használati útmutatóban foglaltak betartásával használandók.

Az Eladó minden – itt nem kifejezetten rögzített – jogot fenntart magának. A weboldalon megjelenő védjegyek, szlogenek vagy egyéb tartalom a jelen ÁSZF-től és a jogszabályoktól eltérő felhasználása tilos. Vevő sem licencet, sem jogot nem szerez a Webáruházban megjelenő bármely kereskedelmi jel vagy jegy használatára.

 

10.   Adatvédelem

A Vevő által, az ajánlat során szolgáltatott minden személyes adattal kapcsolatban az Eladó az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján jár el.

A megrendelések teljesítéséhez szükséges alvállalkozók, illetve az Eladó által adatfeldolgozással megbízott feldolgozó részére történő adatszolgáltatást leszámítva az Eladó a tudomására jutott, általa kezelt adatokat harmadik személynek nem szolgáltatja ki. A termék helyes kézbesítéséhez feltétlenül szükséges adatokat az Eladó jogosult a szerződéses alvállalkozónak (név, kézbesítési cím, telefon, e-mail) átadni. Eladó az adatokat saját szolgáltatásának fejlesztéséhez, statisztikai célra felhasználhatja. Vevő tudomásul veszi, hogy az adatkezeléshez történő hozzájárulását jogában áll bármikor írásban visszavonni, módosítani, továbbá kérheti a személyes adatok helyesbítését, törlését a Vevő e-mail címén.

A részletes adatkezelési tájékoztató elérhető itt: www.pranarom.hu menüpont alatt.

A Webáruházban történő vásárláshoz lehetséges, hogy a böngészőben engedélyezni kell a Cookie-k használatát. A cookie engedélyezése csak a látogatás folytonosságának megőrzését biztosítja.

 

11.   Panaszkezelés

Amennyiben a Vevőnek bármely kifogása, panasza van a Weboldallal, a létrejött szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát Eladónak a fenti 1.6. pontban rögzített elérhetőségen postai vagy elektronikus úton közölheti az Eladóval.

Az Eladó az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni, és érdemben megválaszolni, továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az érintetthez eljusson. Ha a panaszt az Eladó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztónak minősülő Vevő közötti fogyasztói jogvita tárgyalásos úton nem rendeződik, a Vevő számára az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:

·       A Vevő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület eljárásának kezdeményezésére:

A békéltető testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes békéltető testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Vállalkozásunk székhelye szerinti területileg illetékes békéltető testületek elérhetőségei:

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131, Fax: 06-1-488-2186, e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

 

·       A Vevő jogosult a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.

·       A Vevő jogosult vitarendezési eljárást kezdeményezni az Európai Unió online vitarendezési platformján, amely a következő elektronikus linkre kattintva érhető el:

 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

12.   Egyéb

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire.

 

Az oldal tetejére